Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým vyjadrujete svoj súhlas.
Súhlasím

Cícer a jeho účinky na zdravie

Cícer je vhodnou súčasťou diétneho jedálnička, ale tiež jedálnička vegetariánov, tehotných žien a detí. Má jemne orieškovú chuť a poskytuje mnoho možností na potravinárske využitie. 

Cícer je známy už tisíce rokov. Už od stredoveku bol uprednostňovaný ako strava pre chorých. Do popredia záujmu sa však táto bio potravina dostáva len v poslednej dobe a to najmä vďaka obsahu prospešných látok pre ľudský organizmus. Vďaka svojej chuti ho môžete pripravovať aj svojim deťom. Cícer udržuje hladinu cukru v krvi a neobsahuje lepok, preto je vhodný pre celiatikov a diabetikov.

Konzumácia cícera vám môže pomôcť stimulovať tvorbu kolagénu a zlepšiť stav chrupaviek a spojív, znížiť hladinu cholesterolu, priaznivo pôsobí na peristaltiku čriev, trávenie a detoxikáciu organizmu. 

Obsahuje:

  • vysoké množstvo sacharidov,
  • v sacharidoch je najviac zastúpený škrob – cca 47 % a rozpustné cukry 5  9 %,
  • cícer obsahuje 15  30 % bielkovín,
  • cícer obsahuje vlákninu,
  • je bohatým zdrojom vápnika, lyzínu a mastných kyselín (kyseliny listovej, linolovej), ktoré nás chránia pred ochoreniami srdca a ciev,
  • je bohatým zdrojom železa  obsahuje ho 3× viac než mäso,
  • cícer je tiež zdrojom fosfóru, horčíka a zinku,
  • z vitamínov obsahuje najviac kyselinu pangamovú resp. vitamín B15, ktorý je vynikajúcim antioxidantom,
  • obsahuje tiež vitamíny B2 a B6, E, C a provitamín A.